کارنمای معلمی با عنوان وظیفه ی معلم و دانش آموز در یادگیری و یاد دهی
no-img
هلپکده

کارنمای معلمی فرآیند یاددهی و یادگیری


هلپکده
مطالب ویژه
اطلاعیه های سایت

گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

WORD
کارنمای معلمی فرآیند یاددهی و یادگیری
WORD
۱۳۹۵-۰۷-۱۴
۱ مگابایت
31 صفحه
۵,۰۰۰ تومان
دریافت کد تخفیف
۵,۰۰۰ تومان – خرید

کارنمای معلمی فرآیند یاددهی و یادگیری


با خرید این محصول 500 امتیاز کسب خواهید کرد! که معادل 500 تومان تخفیف می باشد.

گزارش نهایی (پروژه) و یا کارنمای معلمی رشته علوم تربیتی   عنوان: “وظیفه معلم و دانش آموز در فرآیند یاددهی و یادگیری

مقدمه:

   آموزش و پرورش یکی از بنایی ترین سازمان های هر کشور است؛ در واقع اگر کشوری قصد پیشرفت در زمینه های مختلف علمی را داشته باشد، مهم ترین رکنی که باید نگاه خود را به آن معطوف سازد، آموزش و پرورش است؛ چرا که  پایه ی شخصیت افراد جامعه در سنین کودکی و نوجوانی شکل می گیرد و افراد در این سنین در اختیار این سازمان هستند.

بنابر این، هر گونه تحولی در جامعه محتاج تغییرات در  سازمان تعلیم و تربیت است. از طرفی توجه به این نکته نیز ضروری است که سنگ بنای آموزش و پرورش، آموزگاران و معلمان هستند. لذا توجه به پیشرفت و توسعه ی حرفه ای آنان در نیل به هدف رشد جامعه موثر است.

   بدین منظور، آموزش پرورش کشور ما، سعی در توانمند سازی نیروهای جدید خود در زمینه ی حرفه ای دارد از این رو در تلاش است که نگرش دانشجو معلمان نسبت به حرفه ی معلمی و همچنین میزان تحول آن، در اثر تحصیل در دانشگاه را مورد سنجش قرار دهد. لذا با قرار دادن دروسی مانند پروژه، قصد دارد به دانشجو معلم کمک کند که یافته های حاصل از تجربیات خود را، صورت بندی نموده و در قالب دانش کاربردی ارائه نماید.

بدین سبب در پژوهش پیش رو ابتدا به بررسی تجاربی که موجب علاقه مندی به حرفه ی معلمی شد پرداخته شده است سپس انتظارات از دانشگاه و تجارب حاصل از تحصیل و در آخر به مواردی که نشان دهنده ی شخصیت حرفه ای دانشجو در آینده است، پرداخته شده است.

فرآیند یاددهی و یادگیری فرآیند یاددهی و یادگیری کارنمای معلمی فرآیند یاددهی و یادگیری D9 88 D8 B8 DB 8C D9 81 D9 87 DB 8C D9 85 D8 B9 D9 84 D9 85 D9 88 D8 AF D8 A7 D9 86 D8 B4 D8 A2 D9 85 D9 88 D8 B2 D8 AF D8 B1 D9 81 D8 B1 D8 A7 DB 8C D9 86 D8 AF DB 8C D8 A7 D8 AF D9 87 DB 8C D9 88 DB 8C D8 A7 D8 AF DA AF DB 8C D8 B1 DB 8C

نتیجه گیری:

نتیجه این پژوهش را می توانم در ۲ عنوان کلی خلاصه کنم :

  1. وظیفه معلم در فرآیند یاددهی و یادگیری
  2. وظیفه دانش آموز در فرآیند یاددهی و یادگیری

ابتدا به تشریح وظیفه معلم می پردازم، معلم باید خود را در همه زمینه های دانشی، نگرشی، حرفه ای، مهارتی و شخصیتی رشد دهد؛ چرا که یک معلم علاوه براین که باید از شیوه های نوین تدریس  مطلع باشد و طرح درس مناسبی را برای تدریس خود تدوین کند باید به تاثیرگذار بودن خود بر روحیه دانش آموزان نیز توجه کند. یک معلم فقط به عنوان ناقل اطلاعات نیست، بلکه مهم ترین تاثیر معلم، تاثیر او بر شخصیت دانش آموز است.

اگر معلم اطلاعات کافی از ویژگی های شخصیتی گروه سنی که می خواهد برای آن ها تدریس کند، نداشته باشد تاثیر غیر قابل جبرانی بر شخصیت آن ها می گذارد. یک معلم در حین تدریس خود، علاوه بر این که بکوشد که بهترین شیوه تدریس را در پیش گیرد، همه دانش آموزان را در تدریس مشارکت دهد، از ابزار ها و وسایل کمک آموزشی به شایسته ترین نحو بهره گیرد، ضروری است که به رشد اخلاقی و اجتماعی شاگردان نیز کمک کند به عنوان مثال: خلاقیت، اعتماد به نفس، عدم تمسخر دیگران، فرآیند یاددهی و یادگیری و… از مواردی هستند که معلم باید در تدریس خود به آن ها توجه نماید.

وظیفه دانش آموز در فرآیند یاددهی و یادگیری:

شاگرد در کلاس درس مهم ترین وظیفه را باید ایفا کند و نقش معلم فقط هدایت یادگیری آنان باشد، بنابراین باید در کلاس به مشارکت و همکاری با سایر دوستانش بپردازد و در زمینه تربیتی نیز، به راهبرد های تربیتی معلم خود گوش فرا دهد.

نمونه ای از کارنمای وظیفه معلم و دانش آموز در فرآیند یاددهی و یادگیریرا می توانید رایگان دانلود کنید.

ادامه در دانلود…

پسورد فايل فشرده : helpkadeh.ir

( پسورد را تايپ کنيد )



درباره نویسنده

کارشناس ارشد مهندسی معدن تخصص اصلی: طراحی معدن روباز با نرم افزارهای Datamine و NPV Scheduler

آرش 225 نوشته در هلپکده دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code